Voor- en nadelen van de stekkerbus

 

Begin 2021 is het aantal elektrische auto’s in Nederland met 38% toegenomen ten opzichte van het jaar daarvoor, meldt het Centraal Bureau Statistiek op basis van nieuwe cijfers over het motorvoertuigenpark. Hoewel de meeste stekkerauto’s in zakelijk bezit zijn, neemt ook het aantal particulieren met een stekkerauto toe. Ook het aanbod elektrische bestelauto’s en bestelbussen groeit gestaag. Steeds meer ondernemers die een bestelauto of -bus rijden, zien voor hen dan ook meer mogelijkheden om elektrisch te rijden.

Het feit dat steeds meer binnensteden ‘op slot’ gaan voor bussen met een verbrandingsmotor, is een belangrijk argument over te stappen op een stekkerbus. Hoewel goedkoper in energiekosten, is de aanschaf wel duurder. De Subsidieregeling Emissieloze Bedrijfsauto’s (SEBA) kan wellicht uitkomst bieden. Als nadeel wordt vaak genoemd dat de afstand met een volle accu beduidend lager is dan met een volle tank. Ook de beperkte hoeveelheid laadpalen wordt als nadeel ervaren.

Omdat de gemiddelde elektrische auto zwaarder weegt en duurder in aanschaf is, kan de verzekeringspremie wat hoger uitvallen dan bij een brandstofauto. Wij helpen u graag met een betaalbare en passende verzekering.

Deel dit bericht op:

Heeft u een vraag?

Wij staan voor u klaar!

 

Bellen kan ook: 053-4861223

reCAPTCHA is required.