Pensioenverplichtingen voor werkgevers

Nederland kent verplichte en niet-verplichte pensioenfondsen. Neemt u voor het eerst personeel aan? Dan is het goed om te weten dat als u uw nieuwe werknemer geen pensioenregeling aanbiedt terwijl dat wel moet, de financiële consequenties groot kunnen zijn. Het pensioenfonds is namelijk verplicht pensioen uit te keren aan werknemers die onder hun werkingssfeer vallen. Ongeacht of u als werkgever premie heeft afgedragen. Het pensioenfonds kan deze pensioenpremie met terugwerkende kracht in rekening brengen en bovendien een schadevergoeding eisen. Welke verantwoordelijkheden heeft u als werkgever?
1. Verschaf duidelijkheid bij aansluiting
2. Informeer over de pensioenregeling
3. Geef wijzigingen tijdig door

Welk pensioen past bij u en uw medewerkers?

U wilt als werkgever een pensioenregeling die past bij u en uw bedrijf. U wilt zonder gedoe kunnen overstappen of een nieuwe pensioenregeling invoeren. Alleen hoe pakt u dat aan?
Lees meer.

Meer weten?
Wij geven u twee handige websites met uitgebreide informatie over pensioenregelingen en uw verplichtingen: Ondernemersplein van het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid en FinFin van branchevereniging Adfiz

Deel dit bericht op:

Heeft u een vraag?

Wij staan voor u klaar!

 

Bellen kan ook: 053-4861223

reCAPTCHA is required.